2015

  • SAK 06/2015

    Saken gjelder spørsmål om Harris og Europris i sin markedsføringskampanje av Harris malerpensler har opptrådt i strid med markedsføringsloven § 26 og tilhørende forskrift om sammenliknende reklame.

    09.10.15
  • SAK 05/2015

    Saken gjelder spørsmål om produktemballasje er villedende markedsføring i strid med markedsføringslovens § 26 eller i strid med god forretningsskikk næringsdrivende imellom etter markedsføringslovens § 25, samt spørsmål om forholdet til matinformasjonsforskriften.

    04.07.15
  • SAK 04/2015

    Saken gjelder spørsmål om Rema1000, ved sin annonse med hovedtekst "Coop Extra. Dyrt?", sammen med to prissøyler som gjennom visuelle virkemidler søker å skape et inntrykk av at Rema 1000 er en vesentlig billigere butikk å handle dagligvarer i enn Coop Extra, har opptrådt i strid med markedsføringsloven § 25 og § 26 og tilhørende forskrift om sammenliknende reklame.

    03.07.15
  • SAK 03/2015

    Saken gjelder spørsmål om uttalelser og opptreden etter avsluttet anbudskonkurranse i tilknytning til leie av datahall er villedende markedsføring etter markedsføringsloven § 26 og i strid med god forretningsskikk næringsdrivende imellom etter markedsføringslovens § 25.

    29.05.15
  • SAK 02/2015

    Spørsmål om Lilleborg AS har opptrådt i strid med markedsføringsloven § 26 om villedende forretningsmetoder ved sin markedsføring av vaskemiddelet Zalo Ultra, hvor det på etiketten er påført påstanden: "Enda mer kraft i hver dråpe"

    28.05.15
  • SAK 01/2015

    Spørsmål om Procter & Gamble Sverige AB har opptrådt i strid med markedsføringsloven § 26 om villedende forretningsmetoder ved sin markedsføring av tøymyknerene "Lenor Spring Awakening" og Lenor Gold Orchid".

    07.05.15

Næringslivets Konkurranseutvalg, Henrik Ibsens gate 90, 0255 Oslo

e-post: post@konkurranseutvalget.no

Tlf.: 40 28 70 34